• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

”Verksamhetsöar och överlämnandebroar” – En studie om pedagoger klarar av att kvalitetssäkra elevens lärandeprocess vid ett överlämnande

Abstract
Förord Denna studie har vuxit fram under en intensiv men mycket givande och lärorik period. Studien har präglats av ett gott samarbete, kännetecknat av samarbetsförmåga, flexibilitet och härliga diskussioner. De hinder vi stött på under resans gång har ibland skapat frustration, men tack vare positiv energi, promenader, kaffe och choklad har inga hinder i världen kunnat hindra processen från att fortgå! Huvuddelen av arbetet har präglats av en gedigen och gemensam arbetsinsats som vi står för tillsammans. De områden där vi har delat upp arbetsbördan har varit att Jeanette ansvarat för metodavsnittet och Jonas ansvarat för granskning av myndighetsdokument. Vi har valt att vara inblandade i varandras arbete så mycket som möjligt för att få ett bra flyt och en röd tråd genom studien vilket grundar sig i vår avsikt att underlätta för läsaren. Vi vill tacka de berörda rektorer och pedagoger som med ett positivt bemötande ställt upp på intervjuer så att studien kunde genomföras. Tack också till vår handledare Pia, för kontinuerlig respons under skrivprocessen. Darinka vår klippa, utan din analytiska och skarpa förmåga att med ”oberoende glasögon” granska vårt arbete, hade processen tagit än mer på krafterna. Vi är dig många tack skyldig! Vi är fullt medvetna om att processen med examensarbetet har varit påfrestande även för familj och vänner och vill därmed rikta vårt tack för den stöttning vi fått, vilken på olika sätt uppmuntrat och bidragit till ett bättre resultat. Studien har fördjupat och breddat vår kunskap samt gett oss nya redskap för att möta elever i situationer likt den vi undersökt. Vi känner oss förberedda inför de överlämnandesituationer vi med sannolikhet kommer att beröras av i kommande yrkesliv, då vi båda avser att arbeta med barn i de lägre åldrarna. Jonas och Jeanette = = = O=
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/21643
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_21643_1.pdf (2.777Mb)
Date
2009
Author
Mattsson, Jeanette
Brolin, Jonas
Keywords
formativ bed
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV