Show simple item record

dc.contributor.authorLindgren, Johan
dc.contributor.authorMattsson, Markus
dc.date.accessioned2010-02-25T12:46:40Z
dc.date.available2010-02-25T12:46:40Z
dc.date.issued2010-02-25T12:46:40Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/22021
dc.description.abstractFörfattare: Johan Lindgren, Markus Mattsson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Institutionen för journalistik och massmedier, Göteborgs Universitet Termin: Höstterminen 2009/10 Handledare: Britt Börjesson Syfte: Syftet är att undersöka innehållet i chefredaktörsbloggar. Metod: Kvantitativ innehållsanalys Uppdragsgivare: Dagspresskollegiet Material: 135 blogginlägg av 9 chefredaktörer Huvudresultat: Undersökningen beskriver hur chefredaktörens blogginnehåll och mängd inom ett ämnesområde varierar beroende på tidningarnas storlek. Det är också väldigt få chefredaktörer inom dagspressen som driver en blogg. Chefredaktörernas bloggar innehåller ämnen som sträcker sig från det privata till information och åsiktsmaterial. Bloggarna har som funktion att informera, påverka och skapa relation till sina läsare. Tidningar med stora upplagor ägnar sig främst åt att informera medans tidningar med små upplagor är mer relationsskapande och frispråkiga i sina bloggaren
dc.language.isosween
dc.relation.ispartofseriesExamensarbeteen
dc.relation.ispartofseries706en
dc.subjectExpressenen
dc.subjectAgenda settingen
dc.subjectBloggaren
dc.subjectChefredaktöreren
dc.subjectDagspressen
dc.subjectNättidningen
dc.subjectAftonbladeten
dc.titleCHEFREDAKTÖREN HAR ORDETEn kvantitiv innehållsanalys av nio chefsredaktörsbloggaren
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokC
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism, Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record