Show simple item record

dc.contributor.authorMankila, Merja
dc.contributor.authorGamble, Amelie
dc.date.accessioned2010-08-18T08:51:25Z
dc.date.available2010-08-18T08:51:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1653-7491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/23165
dc.description.abstractFöreliggande studie innebär en uppföljning av Konkurrensverket och Konsumentverkets rapport om konsumentrörligheten på de finansiella marknaderna från 2001. Konkurrensen inom den finansiella sektorn har varit föremål för ett antal empiriska undersökningar under 2000-talet såväl i Sverige som i övriga Norden och EU. I forskningen kopplas ofta konsumenternas rörlighet till olika andra aspekter. Exempel på sådana aspekter är; antalet banker som konsumenten har en relation till, kundförhållandenas längd, priskänslighet och hur priserna upplevs, Internetbanker, kundnöjdhet, lojalitetsfrågor, omedvetenhet, passivitet, höga byteskostnader samt vad som är eller kan vara en lämplig nivå på bytesbenägenhet på finansiella marknader.sv
dc.format.extent153 ssv
dc.language.isoswesv
dc.publisherCentrum för konsumtionsvetenskapsv
dc.relation.ispartofseriesCFK-rapportsv
dc.relation.ispartofseries2009:01sv
dc.titleKonsumentrörligheten på de finansiella marknaderna. En uppföljning åtta år senaresv
dc.typeTextsv
dc.type.svepreportsv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record