Show simple item record

dc.contributor.authorHillén, Sandra
dc.date.accessioned2010-08-18T11:52:30Z
dc.date.available2010-08-18T11:52:30Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1653-7491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/23178
dc.description.abstractDet här är en studie av projektet ”Brand New World” som är en del av satsningen ”Ungdomars arbete med konsumentfrågor. Kun(d)skap är makt” som initierats på regeringsnivå. Föreningen Ideum Europa startade projektet för att informera ungdomar om den marknadsföringsprocess som kallas för branding. Under projektets första fas inleddes ett samarbete med Ungdomens nykterhetsförbund, Nykterhetsrörelsens bildningsverksamhet och Elevorganisationen. Dessa har på olika sätt bidragit till att boken ”Brand New Life” har kunnat tas fram under projektets första år och distribueras till landets högstadie- och gymnasieskolor under projektets andra år. Den här studien visar hur de tre samarbetsaktörernas varierande syften bakom samarbetet har inverkat på den riktning som projektet har tagit. Den visar också hur aktörerna, Ideum Europa inräknat, har gett uttryck för olika diskurser i fråga om ungdomar och konsumtion och hur detta har fungerat som en produktiv kraft som fört projektet framåt. Studien ”Ung konsumentmakt i en varumärkt värld” sätter in diskurser om ungdomars konsumtion, brands och branding i ett större, globalt sammanhang.sv
dc.format.extent36 ssv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesCFK-rapportsv
dc.relation.ispartofseries2006:01sv
dc.titleUng konsumentmakt i en varumärkt världsv
dc.typeTextsv
dc.type.svepreportsv
dc.contributor.organizationCentrum för konsumtionsvetenskapsv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record