Show simple item record

dc.contributor.authorBengtsson, Ann-Christinesv
dc.contributor.authorYngvesson, Mikaelasv
dc.date.accessioned2010-10-04T07:33:58Z
dc.date.available2010-10-04T07:33:58Z
dc.date.issued2010sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/23633
dc.description.abstractDen genomförda studiens syfte var att få svar på hur pedagoger arbetar med Tragetons metod i dag jämfört med tidigare. Samt om de gjort några förändringar eller utvecklat nya idéer med metoden. Till sist om de ser några för- eller nackdelar med metoden. Vi valde att göra kvalitativa intervjuer med två pedagoger som arbetar med Tragetons metod, samt att vi observerade en årskurs tre där en av pedagogerna är klasslärare. Vi har även använt relevant referenslitteratur för ämnet. Resultatet utifrån våra intervjuer och vår observation är att pedagogerna arbetar olika med Tragetons metod. De har lagt till egna moment till metoden. Ju mer verktyg man har inom läs- och skrivinlärningen som blivande pedagog, desto bättre är man utrustad för att möta alla elever i den svenska grundskolan. Vi anser att Tragetons metod verkligen ligger i tiden. Hans metod har gett oss ytterligare ett redskap inför vår kommande yrkesroll. Våga släpp pennan och lägg fingrarna på tangentbordet. Det vill säga lyft in informations- och kommunikationsteknik (IKT) i skolans värld.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectTragetons metodsv
dc.subjectdatorersv
dc.subjectnytänkandesv
dc.subjectläsinlärningsv
dc.titleTrageton i tiden. Våga släpp pennan och lägg fingrarna på tangentbordetsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record