Visa enkel post

dc.date.accessioned2010-10-04T07:34:02Z
dc.date.available2010-10-04T07:34:02Z
dc.date.issued2010sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/23637
dc.description.abstractBakgrunden till detta examensarbete var vårt intresse för hur man på bästa sätt, genom ett erfarenhetsbaserat lärande, främjar elevers lust att lära. Syftet med studien var att få en insikt i vilka intentioner pedagoger i andra länder har när de arbetar med utomhuspedagogik. För att få svar på frågorna vad, hur och varför man väljer att arbeta med utomhuspedagogik utförde vi en fallstudie i ämnet (Outdoor Education) i New South Wales, Australien. Genom deltagande observationer och samtalsintervjuer på såväl utbildningscenter som allmänna skolor i Australien, genomförde vi vår undersökning om Outdoor Education. För att få en så övergripande bild som möjligt om intentionerna med Outdoor Education, valde vi att intervjua såväl pedagoger som skolledning. Undersökningen visar att Outdoor Education framför allt är uppdelat i två olika inriktningar där den ena fokuserar på miljöfrågor och hållbar utveckling och den andra på rekreation,sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectOutdoor Educationsv
dc.subjectutomhuspedagogiksv
dc.subjecterfarenhetsbasv
dc.titleOutdoor Education – en studie av Outdoor Education i NSW, Australiensv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post