”Är dom trygga är jag trygg” – En studie om föräldrars förväntningar på förskolan
dc.contributor.author | ANdersson, Emma | sv |
dc.contributor.author | Lindberg Randåker, Hanna | sv |
dc.date.accessioned | 2011-01-25T13:51:07Z | |
dc.date.available | 2011-01-25T13:51:07Z | |
dc.date.issued | 2010 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/24232 | |
dc.description.abstract | Syfte: Syftet med vår undersökning var att få inblick i föräldrars förväntningar på förskolan och jämföra detta med personalens syn på förskolans uppdrag. Frågeställningar: Vad anser föräldrar och personal vara förskolans uppdrag? Vad tillför förskolan till barns utveckling enligt föräldrar? Vems ansvar är barns utveckling och lärande enligt personal och föräldrar? Metod: Vi genomförde två kvalitativa enkätundersökningar för att undersöka föräldrars förväntningar på förskolan och personalens syn på förskolans uppdrag. Vi delade ut 60 enkäter till föräldrarna och fick tillbaka 39 besvarade. Till personalen delade vi ut 0 enkäter och 11 besvarades. Enkäterna bestod av både strukturerade och ostrukturerade frågor. Vi delade in svaren i olika kategorier utifrån n | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Förskola | sv |
dc.subject | föräldrar | sv |
dc.subject | personal förväntningar | sv |
dc.subject | enkät | sv |
dc.title | ”Är dom trygga är jag trygg” – En studie om föräldrars förväntningar på förskolan | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | C | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionen | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |