Show simple item record

dc.contributor.authorVasic, Boris
dc.date.accessioned2011-04-06T15:12:53Z
dc.date.available2011-04-06T15:12:53Z
dc.date.issued2011-04-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/25126
dc.description.abstractSociala medier handlar om interaktivitet och tvåvägskommunikation. Både experter och riksdagspartierna själva håller med om att detta är ett gyllene tillfälle för politiker att ta direktkontakt med väljarna. Men min undersökning visar att majoriteten av riksdagsledamöternas bloggar är ingenting annat än digitala megafoner. En knapp femtedel följer partiernas riktlinjer för sociala medier. De skriver utifrån sitt personliga engagemang för politiken och uppmuntrar reaktioner från läsarna.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesV2010sv
dc.relation.ispartofseries11sv
dc.titleMegafoner och cocktailpartyn - en granskning av riksdagsledamöters bloggarsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/JMG - Journalism and Mass Communicationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskommswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record