Show simple item record

dc.contributor.authorHalvarsson Kärnström, Lindasv
dc.contributor.authorVendelstrand, Kristinasv
dc.date.accessioned2011-06-30T16:19:29Z
dc.date.available2011-06-30T16:19:29Z
dc.date.issued2011sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/25926
dc.description.abstractVåra frågor som vi fokuserar kring är följande: Har PIM påverkat lärarnas användande av digitala verktyg i undervisningen? Vilken attityd har läraren till PIM? Förändras attityder till digitala verktyg efter genomgången PIM utbildning? Anser läraren att lärarrollen blir förändrad av digitala verktyg i undervisningen? Studiens är genomförd i en mellanstor stad strax utan för Göteborg. Respondenterna är alla utbildade lärare inom år F-6. Vi har använt både enkät och intervjustudier som underlag för vår uppsats. Vi har använt oss av litteratur av både uppsatser och relevant tryckt litteratur. Huvudfokus har varit att använda forskningsbaserad litteratur. Resultatet har påvisat lärarnas attityder till kompetensutveckling samt IKT i undervisningen. Resultatet åskådliggör också lärares användning av IKT i den pedagogiska verksamheten. Vi anser att ämnet är högst relevant för läraryrket, då Informationsteknologin är aktuellt inom den samhälliga förändring som sker och inte minst inom skolverksamheten och undervisning.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectIKTsv
dc.subjectKompetensutvecklingsv
dc.subjectPIMsv
dc.subjectdigital kompetenssv
dc.titleHur påverkas lärare genom kompetensutveckling inom IKT? En studie huvudfokus på PIMsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record