dc.contributor.author | Halvarsson Kärnström, Linda | sv |
dc.contributor.author | Vendelstrand, Kristina | sv |
dc.date.accessioned | 2011-06-30T16:19:29Z | |
dc.date.available | 2011-06-30T16:19:29Z | |
dc.date.issued | 2011 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/25926 | |
dc.description.abstract | Våra frågor som vi fokuserar kring är följande:
Har PIM påverkat lärarnas användande av digitala verktyg i undervisningen?
Vilken attityd har läraren till PIM?
Förändras attityder till digitala verktyg efter genomgången PIM utbildning?
Anser läraren att lärarrollen blir förändrad av digitala verktyg i undervisningen?
Studiens är genomförd i en mellanstor stad strax utan för Göteborg. Respondenterna är alla utbildade lärare inom
år F-6. Vi har använt både enkät och intervjustudier som underlag för vår uppsats. Vi har använt oss av litteratur
av både uppsatser och relevant tryckt litteratur. Huvudfokus har varit att använda forskningsbaserad litteratur.
Resultatet har påvisat lärarnas attityder till kompetensutveckling samt IKT i undervisningen. Resultatet
åskådliggör också lärares användning av IKT i den pedagogiska verksamheten. Vi anser att ämnet är högst
relevant för läraryrket, då Informationsteknologin är aktuellt inom den samhälliga förändring som sker och inte
minst inom skolverksamheten och undervisning. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | IKT | sv |
dc.subject | Kompetensutveckling | sv |
dc.subject | PIM | sv |
dc.subject | digital kompetens | sv |
dc.title | Hur påverkas lärare genom kompetensutveckling inom IKT? En studie huvudfokus på PIM | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | C | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionen | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |