Visa enkel post

dc.contributor.authorBamadi, Siamaksv
dc.date.accessioned2011-06-30T16:22:24Z
dc.date.available2011-06-30T16:22:24Z
dc.date.issued2011sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/26004
dc.description.abstractDe kommande reformerna i hela utbildningssystemet som har för avsikt att stimulera entreprenörskap innebär att ämnesintegration och matematik på allvar ska beaktas som en möjlig arbetsform av alla matematiklärare i skolan. Syftet med min uppsats var att utforska möjligheten att verkligen överföra ambitionerna som rör entreprenöriellt lärande vilka också är överstatliga till matematikämnet i form av att här använda arbetsformen ämnesintegration och matematik. Jag ville få svar på vilka hinder som finns mot och hur matematiklärare förhåller sig till den. En webbenkät skickades ut till 15 matematiklärare på John Bauergymnasiet som grundar sin verksamhet på entreprenöriellt lärande. Enkätsvaren visar att undersökningsgruppen har en stark vilja att ämnesintegrera mer i matematikundervisningen men hindras att få igenom den till största delen av tidsbrist. Tidsbehovet för skolmatematiken är sammanflätad med den traditionella undervisningspraktiken och synen på hur matematikkunskaper ska mätas.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectMatematiksv
dc.subjectämnesintegrationsv
dc.subjectentreprenöriellt lärandesv
dc.titleÄmnesintegration och matematikundervisning i relation till entreprenöriellt lärandesv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post