Often children learn better from each other than teachers, because they relate much better to each other.
Abstract
I denna uppsats tas problematiken i lärares erfarande av lärande och det arbetssätt de
använder upp. Undersökningen är gjord på en skola i England och handlar i och med
detta om denna skola. Syftet med denna uppsats är att studera hur ett antal pedagoger
erfar lärande och hur att de arbetar med elevers lärande i sin undervisning. I
litteraturgenomgången tas pedagogiska teorier upp, samt läroplan och lärarutbildning
i England och dilemman för läraryrket. Undersökningen är en kvalitativ undersökning
som genomförts i form av intervjuer och observationer. De resultat som framkommit
är att det finns en problematik mellan det sätt på vilket lärarna i undersökningen erfar
lärande och det de gör i verksamheten. Detta beror dels på den befintliga läroplanen
och dess utformning.
De frågeställningar som ställs är följande:
Hur erfar lärare i skolan jag besökt i England elevers lärande och hur arbetar de med
det i praktiken?
Hur erfar lärarna att deras undervisning påverkas av den nationella läroplanen?
Degree
Student essay
Collections
View/ Open
Date
2011Author
Nilsson, Hanna
Keywords
National curriculum
Sociokulturell teori
Behavio
Language
sv