Show simple item record

dc.contributor.authorRegenthal, Lolasv
dc.date.accessioned2011-06-30T16:23:55Z
dc.date.available2011-06-30T16:23:55Z
dc.date.issued2011sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/26040
dc.description.abstractI mitt arbete "Tomatismetoden i didaktiken" - En effektiv träningsmetod eller humbug?, söker jag svar på vad Tomatismetoden är och hur den fungerar, kan den fungera som ett didaktiskt verktyg och då i så fall hur? För att söka dessa svar har jag använt mig av metod såsom litteraturundersökning samt intervju, då i form av en samtalsintervju och en skriftlig intervju. Det material jag har använt mig av är litteratur som behandlar Tomatismetoden, informationssökning på Internet samt den information jag fått fram via intervjuer. Det svar jag finner i mitt arbete belyser bl.a. finansiella problem med att implementera Tomatismetoden i det obligatoriska skolväsendet. Att ett sådant projekt skulle vara mycket resurskrävande. Däremot skulle det möjligen även finnas saker att vinna vid ett sådant införande såsom att förbättra koncentrationen, fokusen, inlärningen mm, hos eleverna, samt bl.a. ökad arbetsro för lärarna. Vidare visar min undersökning att det är svårt att påvisa metodens vetenskaplighet.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectTomatismetodensv
dc.subjectDidaktiksv
dc.subjectInlärningsv
dc.titleTomatismetoden i didaktiken.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record