Show simple item record

dc.contributor.authorNordin, Carolinesv
dc.date.accessioned2011-06-30T16:23:59Z
dc.date.available2011-06-30T16:23:59Z
dc.date.issued2011sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/26042
dc.description.abstractI denna text kommer ni att få ta del av en undersökning kring förskollärares förhållningssätt. Hur det hämmar alternativt främjar barnens lärande beroende på hur man arbetar som pedagog. Ni kommer att få ta del av observationer som är hämtade ur den dagliga verksamheten i förskolan, samt få svar på hur olika förhållningssätt stimulerar det spontana lärandet hos barnen. Jag kommer även att belysa vad som sker kring barnens lärande beroende på hur förskollärare förhåller sig till barnen i olika situationer. Jag har valt att denna rapport skall belysa förskollärares förhållningssätt då jag anser det är av stor vikt att vi som blivande lärare är medvetna om vilka val vi gör i arbetet med barn. Hela dagarna får lärare ta ställning till olika val och det gäller att vara medveten om konsekvenserna för dem. Observationerna är som sagt hämtade ur förskolans verksamhet, där jag har varit en deltagande observatör. Observationerna har jag sedan analyserat utifrån lämplig litteratur. Här kan man se hur pedagogernas förhållningssätt påverkar hur barnens lärande utvecklas. Det har sedan blivit resultatet i denna undersökning. Man kan se att pedagogernas olika förhållningssätt stimulerar barnens lärande på olika sätt.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectLärandesv
dc.subjectläroplansv
dc.subjectteoriersv
dc.subjecttidigare forskningsv
dc.subjectsv
dc.titleFörskollärares förhållningssätt i samspel med barn – en studie om hur olika förhållningssätt kan påverka barns lärande.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record