Show simple item record

dc.contributor.authorBokor, Attilasv
dc.contributor.authorHedman, Henriksv
dc.contributor.authorHolmér, Gustafsv
dc.date.accessioned2011-06-30T16:26:03Z
dc.date.available2011-06-30T16:26:03Z
dc.date.issued2011sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/26097
dc.description.abstractSammanfattning: Syftet med vår studie att kartlägga elevers åsikter, attityder och förväntningar på verksamheten vid olika kulturskolor i Sverige. Studien bygger på en kvantitativ enkätundersökning ur vilken vi samlade information för att söka djupare kunskap om elevers generella inställning till kulturskolan. Lärare och elever har fått svara på frågor rörande bl.a. hur de upplever undervisningen och kulturskolan som social mötesplats. Vi har sedan jämfört vårt forskningsresultat med tidigare forskning inom musikpedagogik och ungdomars musikliv. Vårt resultat visar bl.a. på att det sociala samspelet mellan musikläraren och eleven har stor betydelse för elevens attityd till musik och att det därav är viktigt hur verksamheten bemöter varje elev med dess personliga förutsättningar, förväntningar och intresse för att skapa en stimulerande aktivitet.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectMusikskolansv
dc.subjectKulturskolansv
dc.subjectidentitetsv
dc.subjectmusiksv
dc.subjectkultusv
dc.titleÄr du verkligen säker på att vi menar samma sak nu…? En studie om elevers förväntningar på och åsikter kring verksamheten inom kulturskolansv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record