dc.contributor.author | Bokor, Attila | sv |
dc.contributor.author | Hedman, Henrik | sv |
dc.contributor.author | Holmér, Gustaf | sv |
dc.date.accessioned | 2011-06-30T16:26:03Z | |
dc.date.available | 2011-06-30T16:26:03Z | |
dc.date.issued | 2011 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/26097 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning: Syftet med vår studie att kartlägga elevers åsikter, attityder och förväntningar
på verksamheten vid olika kulturskolor i Sverige. Studien bygger på en kvantitativ
enkätundersökning ur vilken vi samlade information för att söka djupare kunskap om elevers
generella inställning till kulturskolan. Lärare och elever har fått svara på frågor rörande bl.a. hur
de upplever undervisningen och kulturskolan som social mötesplats. Vi har sedan jämfört vårt
forskningsresultat med tidigare forskning inom musikpedagogik och ungdomars musikliv. Vårt
resultat visar bl.a. på att det sociala samspelet mellan musikläraren och eleven har stor betydelse
för elevens attityd till musik och att det därav är viktigt hur verksamheten bemöter varje elev med
dess personliga förutsättningar, förväntningar och intresse för att skapa en stimulerande aktivitet. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Musikskolan | sv |
dc.subject | Kulturskolan | sv |
dc.subject | identitet | sv |
dc.subject | musik | sv |
dc.subject | kultu | sv |
dc.title | Är du verkligen säker på att vi menar samma sak nu…? En studie om elevers förväntningar på och åsikter kring verksamheten inom kulturskolan | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | C | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionen | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |