Visa enkel post

dc.contributor.authorEdgren, Felix
dc.contributor.authorEriksson, Mikael
dc.date.accessioned2011-08-30T08:48:14Z
dc.date.available2011-08-30T08:48:14Z
dc.date.issued2011-08-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/26623
dc.description.abstractDenna studie undersöker bemanningsanställdas integration inom lagerverksamhet. Tyngdpunkten ligger på att öka kunskapen kring vilka faktorer som påverkar hur bemanningsanställda integreras i tjänsteköpande företag samt fördjupa förståelsen för vilka möjligheter dessa företag har att öka integrationen på ett kostnadseffektivt sätt. Studien närmar sig problemområdet genom att undersöka hur bemanningsanställda inom lagersektorn upplever de faktorer som påverkat integrationen samt deras åsikter om dessa faktorer. Studiens teoretiska referensram baseras på teorier kring organisering, HRM samt sociala och legala begränsningar. Det empiriska materialet baseras på kvalitativa intervjuer. Det huvudsakliga resultatet är att vi kunde se tydliga tendenser ur flera olika aspekter på att kundföretagen har verkliga bekymmer att integrera de bemanningsanställda i den egna verksamheten. Mest uppseendeväckande kanske var att kundföretagen själva bar ansvaret för många av problemen, men att kundföretagen ensamma eller tillsammans med bemanningsföretagen kan ha möjlighet att minska dessa motsättningar genom att aktivt arbeta för en mer integrationsvänlig miljö. // This study examines staffing employee integration in warehouse operations. The emphasis is on increasing knowledge about the factors that affect how staffing employees integrate into the service purchasing companies as well as deepening the understanding of the opportunities these companies have to increase integration in a cost effective manner. The study approaches the problem, by looking at how staffing employees in the warehouse sector is experiencing the factors affecting the integration and their views on these factors. The theoretical framework is based on theories of organization, HRM, social and legal constraints. The empirical data is based on qualitative interviews. The main result is that we could see clear trends from several different aspects, that the client companies have real concerns with integration of staffing employees in their own operations. The most striking findings were that the client companies themselves were responsible for many of the problems, but the service purchasing companies may be able to reduce these conflicts by actively promoting a more integration-friendly environment, alone or together with the staffing agencies.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesManagement & Organisationsv
dc.relation.ispartofseries11:45sv
dc.subjectIntegrationsv
dc.subjectstaffing employeessv
dc.subjectorganizationsv
dc.subjectHRMsv
dc.subjectlimitationssv
dc.titleFår bemanningsanställda plats på lagret?sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Business Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post