UGU-samling: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 108
-
Socialgruppsbegreppet - sett ur den pedagogiska forskningens synvinkel
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
A longitudinal analysis of three traditional female professions
(Linköpings universitet, Institutionen för pedagogik och psykologi, 1994) -
Utvärdering genom uppföljning av elever. I Longitudinella studier och utbildningsplanering.
(Stockholm: Skolöverstyrelsen, 1984) -
Vad betyder kön och social bakgrund för resultaten i matematik?
(Stockholm: Skolverket, 1996) -
Omitted ability bias and the wage premium for schooling: New Swedish evidence
(Stockholms universitet Institutet för social forskning, 1997) -
Kunskaper från den nya gymnasieskolan Gymnasister skattar de kunskaper de fått i det nya programgymnasiet
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
Om kvinnor i skola och vård : presentation av LING-K-projektets bakgrund och syften : (Långtidseffekter av utbildning hos kvinnor).
(Universitet i Linköping, Institutionen för pedagogik och psykologi, 1992) -
An empirical study of long term effects of education
(Mölndal: University of Göteborg, Department of Education and Educational Research, 1984) -
Elevplaner och bakgrundsfaktorer
(1966) -
Insamling av projektdata för årskurs 6 våren 1985 Projektets andra årskull
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för pedagogik, 1985) -
Insamling av enkätuppgifter för UGU-projektets femte kohort våren 1996
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1997) -
Insamling av ämnesprovsresultat i svenska, engelska och matematik för årskurs 9 våren
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1998) -
Elevers uppfattning om sig själva i skolan Fritidssysselsättningar Val till högstadiet
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning , Institutionen för Pedagogik, 1987) -
Insamling av standardprovresultat i svensak och matematik för årskurs 9 våren 1988
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för pedagogik, 1988) -
Konstruktion och utrövning av instrument för insamlingen i årskurs 6
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för pedagogik, 1985) -
Itemanalys av provuppgifter, årskurs 3 Motsatser, plåtvikning och läsuppgifter
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för pedagogik, 1984) -
Insamling av frågeformulär för den äldre årskullen våren 1991, när den var 21 år
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för Pedagogik, 1991)