Show simple item record

dc.contributor.authorStenmark, Emmasv
dc.date.accessioned2011-12-20T10:57:27Z
dc.date.available2011-12-20T10:57:27Z
dc.date.issued2011sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/28228
dc.description.abstractSyftet och huvudfrågan till denna studie är att undersöka hur elever i årskurs nio upplever sin relation till sina lärare ur ett maktperspektiv. Det som ligger till grund för studien är samtalsintervjuer med sexton elever i årskurs nio. Materialet från dessa intervjuer har spelats in och transkriberats. Resultat från studien visar på en variation av upplevelser kring hur elever ser på sin relation till sina lärare ur ett maktperspektiv. De olika variationerna presenteras som fem rolluppfattningar. För läraryrket betyder studien en inblick i elevers upplevelser gällande relationen till sina lärare sett ur ett maktperspektiv.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectElevsv
dc.subjectläraresv
dc.subjectmaktsv
dc.subjecthögstadieskolasv
dc.subjectfrontlinjebyråsv
dc.titleMakt eller vanmakt? En kvalitativ studie om hur elever i årskurs nio upplever relationen till sina lärare ur ett maktperspektiv.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record