Show simple item record

dc.contributor.authorNilsson, Krister
dc.date.accessioned2012-02-03T10:05:15Z
dc.date.available2012-02-03T10:05:15Z
dc.date.issued2012-02-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/28501
dc.description.abstractDet är vetenskapligt bevisat att IKT gynnar lärandet. Trots att det är känt sedan tidigt 70-tal tycks skolvärlden fortfarande se lärandet med hjälp av IKT som "en ny era". Syftet med den här studien är att i första hand ta reda på varför förskolan inte hänger med i samhällsutvecklingen. Trots att stora satsningar har gjorts både materiellt och kunskapsmässigt så har det inte skett några större förändringar. Det tycks alltså inte vara endast regeringen tillsammans med olika ansvarsposter som exempelvis KK-stiftelsen som bär skulden för en trög utveckling. Det verkar ligga på ett mer lokalt plan. Det vill säga skolorna med dess personal. Därför har jag genom att bland annat intervjua fem pedagoger på en förskola försökt ta reda på hur situationen ser ut när det gäller förskollärares inställning och acceptans till IKT. Studien visar att det till stor del tycks beror på normer och värderingar bland personalen och att dessa påverkar attityd och motivation på ett individuellt plan.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesReport/Department of Applied Information Technologysv
dc.relation.ispartofseries2011:071sv
dc.subjectIKT i förskolansv
dc.subjectTAMsv
dc.subjectTRAsv
dc.subjectnormersv
dc.subjectvärderingarsv
dc.subjectinställningsv
dc.subjectattitydsv
dc.subjectmotivationsv
dc.subjectacceptanssv
dc.titleIKT i förskolan - "En ny era"sv
dc.title.alternativeICT in the preschool - "A new era"sv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record