Show simple item record

dc.contributor.authorNordenberg, Maliesv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:00Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:00Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29797
dc.description.abstractSyftet med uppsatsen är att undersöka hur lärare och rektorer i gymnasieskolan ser på arbetet med åtgärdsprogrammen. Jag kommer även att använda mig av John Deweys kommunikationsteori, för att titta på vikten av en fungerande kommunikation mellan anställda inom en organisation. Utifrån detta syfte har följande frågeställningar tagits fram: - Hur ser lärare och rektorer på det praktiska arbetet med åtgärdsprogram? - Vilken utbildning har pedagogerna fått om åtgärdsprogram? - Hur presenterades det nya uppdraget med åtgärdsprogram av rektorerna? - Hur har kommunikationen varit mellan pedagoger och rektorer i den nya arbetsprocessen med åtgärdsprogram? Metod Jag genomförde två typer av respondentundersökningar; en samtalsintervju och en enkätundersökning. En kvalitativ textanalys ligger till grund både för bakgrunden och för teoridelen. John Deweys verk Demokrati och utbildning (009) ligger till grund för teoridelen.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectåtgärdsprogramsv
dc.subjectgymnasieskolansv
dc.subjectkommunikationsv
dc.subjectJohsv
dc.titlePedagogers och rektorers syn på arbetet med åtgärdsprogram – En empirisk undersökning om kommunikationens betydelse för gemensamma målsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record