dc.contributor.author | Nordenberg, Malie | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:27:00Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:27:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29797 | |
dc.description.abstract | Syftet med uppsatsen är att undersöka hur lärare och rektorer i gymnasieskolan ser på arbetet med
åtgärdsprogrammen. Jag kommer även att använda mig av John Deweys kommunikationsteori, för att titta på
vikten av en fungerande kommunikation mellan anställda inom en organisation.
Utifrån detta syfte har följande frågeställningar tagits fram:
- Hur ser lärare och rektorer på det praktiska arbetet med åtgärdsprogram?
- Vilken utbildning har pedagogerna fått om åtgärdsprogram?
- Hur presenterades det nya uppdraget med åtgärdsprogram av rektorerna?
- Hur har kommunikationen varit mellan pedagoger och rektorer i den nya arbetsprocessen med åtgärdsprogram?
Metod
Jag genomförde två typer av respondentundersökningar; en samtalsintervju och en enkätundersökning. En
kvalitativ textanalys ligger till grund både för bakgrunden och för teoridelen. John Deweys verk Demokrati och
utbildning (009) ligger till grund för teoridelen. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | åtgärdsprogram | sv |
dc.subject | gymnasieskolan | sv |
dc.subject | kommunikation | sv |
dc.subject | Joh | sv |
dc.title | Pedagogers och rektorers syn på arbetet med åtgärdsprogram – En empirisk undersökning om kommunikationens betydelse för gemensamma mål | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |