Möjliga uppfattningar om homosexualitet vid en gymnasieskola
dc.contributor.author | Hembert, Daniel | sv |
dc.contributor.author | Hembert, daniel | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:27:03Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:27:03Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29830 | |
dc.description.abstract | Syftet med uppsatsen är att synliggöra möjliga uppfattningar om homosexualitet vid en gymnasieskola. Min huvudfråga är således ”Möjliga uppfattningar om homosexualitet vid en gymnasieskola”. Metoden jag använt mig av är djupintervjuer och intervjuer. Jag har även valt att ta med relevant litteratur för att få en större förståelse i ämnet. Resultatet visar på att denna gymnasieskola har kommit en bit när det gäller öppenhet och förståelse för homosexuella i skolan. Intervjuerna visar att elever och lärare har en ganska stor förståelse för homosexuella. Däremot efterlyses en större integration av ämnet i elevernas vardag exempelvis genom temadagar som tar upp homosexualitet. Det finns mycket kvar att arbeta med. Uppsatsen visar på behovet av att utbilda lärare och personal vid skolan om homosexualitet. Uppsatsen har betydelse för läraryrket. Det behövs ett bättre synliggörande av ämnet generellt sett i skolan. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.title | Möjliga uppfattningar om homosexualitet vid en gymnasieskola | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |