Man kan gömma sig så att kompisen för leta och då kanske man glömmer att man var elaka mot varandra
Abstract
Syfte:
Syftet med denna uppsats var att studera hur barn i förskoleklass tänker kring sin egen inblandning i
och hantering av konflikter i relation till skolans uppdrag att främja förståelse för andra människor.
Frågeställningar:
•Hur hanterar barnen konflikter?
•Varför uppstår konflikter mellan barn?
•Hur förstår barnen motparten i en konflikt?
•Vad tänker barnen kring de vuxnas roll i en konfliktsituation?
Metod:
För att besvara mina frågeställningar har jag använt mig av metoden med enskilda kvalitativa
intervjuer. Dessa får också stöd i för ämnet relevant litteratur. Studien innefattar 11 barn i
förskoleklass och genomfördes på en F-9-skola i Västra Götaland.
Resultat:
Det resultat som kommit fram av studien visar på att en del barn i konfliktsituationer blir aggressivt
Degree
Student essay