Show simple item record

dc.contributor.authorBergqvist, Pernillasv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:07Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:07Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29900
dc.description.abstractSammanfattning: I denna uppsats undersöks pedagogers attityder till utomhuspedagogik. I förskolan har man idag många möjligheter att använda utomhuspedagogik i utomhusmiljön. Problemet är att pedagogerna väljer att använda utemiljön som fri rum, där man inte behöver planera pedagogisk verksamhet. Utomhuspedagogik är ett komplement till inomhuspedagogiska aktiviteter, som forskningen visar kan hjälpa till att uppnå strävansmålen i läroplanen. Undersökningen kommer fram till att pedagoger vill använda sig av utomhuspedagogik, men att de behöver mer kunskap i hur man skapar och använder lärmiljöer utomhus.                sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectUtomhuspedagogiksv
dc.subjectlärmiljösv
dc.subjectförskolasv
dc.subjectpedagogersv
dc.titleUtomhuspedagogisk lärmiljö i förskola.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record