dc.contributor.author | Bergqvist, Pernilla | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:27:07Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:27:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29900 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning:
I denna uppsats undersöks pedagogers attityder till utomhuspedagogik. I förskolan har man
idag många möjligheter att använda utomhuspedagogik i utomhusmiljön. Problemet är att
pedagogerna väljer att använda utemiljön som fri rum, där man inte behöver planera
pedagogisk verksamhet. Utomhuspedagogik är ett komplement till inomhuspedagogiska
aktiviteter, som forskningen visar kan hjälpa till att uppnå strävansmålen i läroplanen.
Undersökningen kommer fram till att pedagoger vill använda sig av utomhuspedagogik, men
att de behöver mer kunskap i hur man skapar och använder lärmiljöer utomhus.
| sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Utomhuspedagogik | sv |
dc.subject | lärmiljö | sv |
dc.subject | förskola | sv |
dc.subject | pedagoger | sv |
dc.title | Utomhuspedagogisk lärmiljö i förskola. | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |