Show simple item record

dc.contributor.authorBerglund, Stephansv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:10Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:10Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29952
dc.description.abstractSammanfattning: Syftet med studien är att undersöka hur lärare på en specifik skola använder IKT i sin undervisning. Huvudfrågorna är att beskriva hur lärarna där idag använder sig av IKT i sina klassrum, vad de anser om IKT i lärande och ta reda på eventuella pedagogiska fördelar med att öka användandet av IKT på skolan. Använd metod är av kvalitativ typ med enkätundersökning, observation och intervjuer som tillvägagångssätt. Resultatet av studien visar att det finns pedagogiska fördelar med att introducera mer IKT och fler digitala resurser på skolan i fråga, men samtidigt att det kan finnas faror med att lägga för stor del av de ekonomiska resurserna på en enda åtgärd. Det är relevant för alla som är lärare till yrket att känna till vad för krav det nya komplexa samhället ställer på studenter och arbetskraft, och hur man kan ge dagens elever rätt förutsättningar med hjälp av IKT för att möta dessa krav.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectIKTsv
dc.subjectdigitala mediasv
dc.subjectIT,sv
dc.titleLärares användning av IKT i undervisningensv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record