dc.contributor.author | Berglund, Stephan | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:27:10Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:27:10Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29952 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning:
Syftet med studien är att undersöka hur lärare på en specifik skola använder IKT i sin
undervisning. Huvudfrågorna är att beskriva hur lärarna där idag använder sig av IKT i sina
klassrum, vad de anser om IKT i lärande och ta reda på eventuella pedagogiska fördelar med
att öka användandet av IKT på skolan. Använd metod är av kvalitativ typ med
enkätundersökning, observation och intervjuer som tillvägagångssätt. Resultatet av studien
visar att det finns pedagogiska fördelar med att introducera mer IKT och fler digitala resurser
på skolan i fråga, men samtidigt att det kan finnas faror med att lägga för stor del av de
ekonomiska resurserna på en enda åtgärd. Det är relevant för alla som är lärare till yrket att
känna till vad för krav det nya komplexa samhället ställer på studenter och arbetskraft, och
hur man kan ge dagens elever rätt förutsättningar med hjälp av IKT för att möta dessa krav. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | IKT | sv |
dc.subject | digitala media | sv |
dc.subject | IT, | sv |
dc.title | Lärares användning av IKT i undervisningen | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |