dc.contributor.author | vildblomma, åsa | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:27:10Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:27:10Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29955 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning:
Syftet med studien är att utforska hur elever som inte nått grundskolans mål för gymnasiebehörighet har
upplevt sin skolgång och hur de upplever att skolan har påverkat deras självbild samt vilka möjligheter de
har haft för delaktighet och samspel med andra.
Metoden har varit kvalitativa intervjuer och deltagande observationer där två elever på ett LVU-hem har
särskilt studerats.
Resultatet visar att skolan har påverkat elevernas självbild negativt och att de har haft små möjligheter till
samspel med andra eller att delta i olika beslut som gäller dem.
. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | självbild | sv |
dc.subject | samspel | sv |
dc.subject | delaktighet | sv |
dc.title | Välkommen till verkligheten -om självbild, samspel och delaktighet i grundskolan | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |