Visa enkel post

dc.contributor.authorvildblomma, åsasv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:10Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:10Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29955
dc.description.abstractSammanfattning: Syftet med studien är att utforska hur elever som inte nått grundskolans mål för gymnasiebehörighet har upplevt sin skolgång och hur de upplever att skolan har påverkat deras självbild samt vilka möjligheter de har haft för delaktighet och samspel med andra. Metoden har varit kvalitativa intervjuer och deltagande observationer där två elever på ett LVU-hem har särskilt studerats. Resultatet visar att skolan har påverkat elevernas självbild negativt och att de har haft små möjligheter till samspel med andra eller att delta i olika beslut som gäller dem. .sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectsjälvbildsv
dc.subjectsamspelsv
dc.subjectdelaktighetsv
dc.titleVälkommen till verkligheten -om självbild, samspel och delaktighet i grundskolansv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post