Show simple item record

dc.contributor.authorSvensson, Albinsv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:11Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:11Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29957
dc.description.abstractSammanfattning: Detta arbete är en analys av min syn på behaviorismen, kognitivismen och de sociokulturella lärandeteorierna. Analysen görs utifrån en semiotisk bildanalys av tre bildserier. Dessa serier är gjorda utifrån mina förkunskaper och föreställningar av de olika lärandeteorierna. Med bilden som karta för mina uppfattningar om lärandeteorierna hoppas jag kunna få ett överskådligt material att arbeta kring. Syftet med arbetet är att genom bilden utmana mina egna tankar kring teorierna och på så sätt stärka grunden för mitt pedagogiska arbete i skolan.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectBehaviorismsv
dc.subjectKognitivismsv
dc.subjectSociokulturellsv
dc.subjectHermeneusv
dc.titleHjältar i skolan. En bild av olika lärande teoriersv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record