Show simple item record

dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:11Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:11Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29965
dc.description.abstractSyfte: Syftet med detta arbete är att undersöka vad lektionsinnehållet i pianolektionerna på kulturskolan kan bestå av, vad som föranlett utformningen av detta samt att analysera det utifrån teorier kring lärande och pianospel. Huvudfråga: Vad kan lektionsinnehållet i pianolektionerna på kulturskolan bestå av? Sammanfattning: En kvalitativ intervjustudie i närliggande strukturerad form har använts för att samla in resultat från fyra respondenter. Det empiriska resultatet har givit ett antal olika synvinklar och prioriteringar som kan förekomma inom pianoundervisning, och dessa har analyserats utifrån applicerbara teorier från litteraturen. Ett antal olika val pianopedagoger kan tvingas göra har belysts och problematiserats, ibland med förslag på valalternativ beroende på prioritering. De prioriteringar som görs sätts i perspektiv till lärarens mål med sin undervisning, och också elevens egna potentiella mål, vilket ytterligare kan hjälpa pedagoger att göra mer välinformerade och överlagda val angående sitt lektionsupplägg. En ständig brist på lektionstid för varje elev påvisas tydligt.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectPianoundervisningsv
dc.subjectpianometodiksv
dc.subjectkulturskolansv
dc.subjectleksv
dc.titleHåller vi tiden? En studie om pianolektionsinnehållet på kulturskolan.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record