dc.contributor.author | Tinnert, Oskar | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:27:12Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:27:12Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29980 | |
dc.description.abstract | Enkätresultat och intervjuerna visar att majoriteten av lärarna tycker att införandet av
projektet har fungerat bra. Man nämner t ex att variationen i undervisningen ökat och att
införandet har fungerat bra i skolan som helhet, lärarlagen, klassrummet och planeringen.
Lärarna nämner att de tyvärr har fått för lite kompetenshöjande utbildning och skulle gärna
vilja ha mer och efterlyser mer tid till detta. Ett orosmoln är också de svaga och otydliga
reglerna för elevernas datoranvändning i skolan. Den här studiens slutsats är att kommuner
bör anamma 1 till 1 projektet eftersom resultatet visar mycket positiva effekter, men man
måste tänka på att ha en bra planering inför projektet, tydliga regler för eleverna och gott om
tid till implementeringen hos både lärare och elever. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Stenungsund | sv |
dc.subject | 1 till 1 | sv |
dc.subject | dator i undervisningen | sv |
dc.subject | sam | sv |
dc.title | Projektet 1 till 1 i Stenungsund – en utvärdering och analys av lärarnas pedagogiska situation i skolan | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |