Show simple item record

dc.contributor.authorSparredal, Ulf
dc.date.accessioned2012-08-23T13:42:51Z
dc.date.available2012-08-23T13:42:51Z
dc.date.issued2012-08-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/30144
dc.description.abstractBakgrund: Forskning på maskuliniteter har under senare år kommit att öka i omfattning. Likaså forskning på livsstilsmedia. Men forskning på förhållandet mellan maskulinitet och livsstilsmedia har ännu inte undersökts i en svensk kontext. Syfte: Att undersöka hur maskulinitet representeras i det svenska livsstilsmagasinet King magazine. Metod: Kvalitativ innehållsanalys, ECA. Resultat: Maskulinitet i King Magazine är komplext och utgörs av flera olika maskuliniteter. Beroende på hur man uppfattar livsstilsmagasin och deras roll i unga mäns identitetsskapande får detta olika konsekvenser för hur maskulinitet i King magazine betraktas.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesShksv
dc.subjectMaskulinitetsv
dc.subjectsvensk kontextsv
dc.subjectKing magazinesv
dc.subjectECAsv
dc.titleKungens män - En studie av hur maskulinitet representeras i King magazinesv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenswe
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Political Scienceeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record