dc.contributor.author | Prodan, Tobias | |
dc.date.accessioned | 2012-09-25T07:25:08Z | |
dc.date.available | 2012-09-25T07:25:08Z | |
dc.date.issued | 2012-09-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/30400 | |
dc.description | Social media, with its immense and continuous flow of information, has in recent years grown
tremendously in terms of users and content. This increase has led companies and organizations keen to be seen within these channels of communication, but do they always have a clear idea of how and
why, and are they aware of the risks that are associated with it? Current research on social media is somewhat divided in two. The debate concerns, among other things, what value the information on social media has, and whether the media is really a good communication channel or not. This raises several questions, for example can a company really afford to remain outside of social media with all
the information it generates? This research aims at answering these questions in order to further understand how organizations discuss social media presence and strategies. This research suggests that the presence on social media is primarily based on two factors. It is partly to be seen by the audience you as a company want to attract, and partly about encountering the communication
already taking place in these channels and to open up a dialogue. Social media is a very effective communication channel and a company should in most cases be seen there. However, it is important to have a clear purpose about the presence and about what should be communicated. People talk
about companies whether the company itself is involved in the dialogue or not, you cannot determine what to be said in these channels, but you can develop strategies to influence it. | sv |
dc.description.abstract | Sociala medier med dess enorma och kontinuerliga informationsflöde har de senaste åren ökat ständigt vad gäller användarantal och innehåll. Denna ökning har i sin tur lett till att företag och organisationer gärna vill synas inom dessa kommunikationskanaler, men har de alltid en klar uppfattning om varför och hur, samt är de medvetna om vilka risker som finns förenat med det?
Forskningen inom området är delvis tudelad. Debatten handlar bland annat om vilket värde
informationen på sociala medier har och om dessa medier verkligen är bra kommunikationskanaler.Vidare diskuteras det om företag har råd att stå utanför sociala medier med all den information de
genererar. Syftet med uppsatsen är att undersöka varför organisationer involverar sig i sociala medier och nätverk, utan att nödvändigtvis veta vad ett sådant engagemang innebär eller vad de får ut av
det. För den här studien har jag tagit ett kvalitativt angreppssätt och intervjuat fem stycken företag och organisationer. Min studie visar att närvaron på de sociala medierna i största mån primärt baseras på två faktorer. Dels handlar det om att synas eftersom målgruppen finns där och dels handlar det om att bemöta den kommunikation som redan bedrivs inom dessa kanaler och således
öppna upp en dialog. Sociala medier innebär en väldigt effektiv kommunikationskanal och som företag bör man i de allra flesta fall synas där, däremot gäller det att ha ett tydligt syfte med sin närvaro och vad som skall kommuniceras. Det pratas om företagen oavsett om företagen själva är med i dialogen, det går inte att bestämma vad som sägs inom dessa kanaler, men det går att utveckla
strategier för att påverka och delvis styra dess innehåll. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | 2012 | sv |
dc.relation.ispartofseries | 009 | sv |
dc.subject | Sociala medier | sv |
dc.subject | Incitament | sv |
dc.subject | Företag | sv |
dc.subject | Organisationer | sv |
dc.title | Sociala medier – strategier,möjligheter och risker | sv |
dc.title.alternative | Social media – strategies, opportunities and risks | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | Technology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi | swe |
dc.contributor.department | IT University of Gothenburg /Applied Information Technology | eng |
dc.type.degree | Kandidatuppsats | swe |
dc.type.degree | Bachelor thesis | eng |