Visar titlar:
Visas titlar 1-20 av 968
-
17 ja - om samkönade äktenskap i Göteborgs stift
(2013-02-26)17 ja - om samkönade äktenskap i Göteborgs stift. Under åren 2009 och 2010 vigdes 20 samkönade par i Svenska kyrkan i Göteborgs stift. 14 av dessa tvingades ta annorlunda vägar än de skulle ha behövt. Några möttes av ett ... -
20 år i den Europeiska unionen - En innehållsanalys av svensk dagspress gestaltning av EU-nyheter.
(2015-08-13)Titel: 20 år i den Europeiska unionen – En analys av svensk dagspress gestaltning av EU-nyheter Författare: Max Andrén, Tony Börjesson, Robert Söderqvist Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen ... -
"201 artiklar"
(2013-02-28)Berättelsen om mediernas hantering av världens första feministiska parti. -
30 YEARS OF JUST DO IT, ARE THEY CRAZY ENOUGH? En kvalitativ semiotisk och retorisk analys av Nikes Just Do It-kampanj Dream Crazy
(2019-07-01)Syfte: Vår studie ämnar att analysera hur Nike skapar mening i sin kommunikation och hur den relaterar till den moderna samhällskontexten. Genom analysen förväntar vi därmed oss kunna urskilja vilka värderingar och budskap ... -
3500 röster på nätet.
(2013-04-09)Vad vi har undersökt: En kvantitativ innehållsanalys har genomförts på 3500 kommentarer på Sveriges sex största tidningshemsidor. -
49 kommuner och kampen mot klockan - En kvalitativ intervjustudie om hur SVT Nyheter Västs journalister ser på sitt public service-uppdrag i relation till geografisk representation
(2021-03-04)Aim of thesis: The aim of this study is to investigate how the journalists at SVT Nyheter Väst experience their public service assignment in relation to geographical representation of the published news. We will fulfill ... -
9 A - Klassen som ingen såg
(2008-08-13)Titel 9A – Klassen som ingen såg Författare Anna Nygren & Johanna Rosén Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, MK1500, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet. Termin ... -
99 år i arbetarrörelsens tjänst - vad hände sen? - En studie om vad som skedde med Värmlands Folkblad då den köptes upp av Nya Wermlands-Tidningen
(2018-09-07)The purpose of this study is to examine how the acquisition of the newspaper Värmlands Folkblad by their largest regional competitor affected the content of the news in Värmlands Folkblad. These effects are studied by ... -
A possibility, a threat, a denial? How news robots affect journalists’ work practices and professional identity
(2021-04-08)The aim of the thesis is to gather an understanding on how news robots have influenced and will influence journalists’ work. This thesis also seeks to explain how journalists’ attitudes towards news robots have changed ... -
A snap or a gram? - En kvalitativ intervjustudie om gymnasietjejers uppfattning kring influencers på Instagram och Snapchat.
(2019-02-07)Syfte: Syftet med studien är att undersöka gymnasietjejers uppfattningar kring influencers på sociala medieplattformarna Instagram och Snapchat. Studien ämnar även att undersöka om uppfattningarna skiljer sig åt på Instagram ... -
A-laget
(2013-02-27)2009 startades ett riksomfattande projekt för Sveriges gymnasieskola. Man ansåg att elevers potential gick till spillo i den dåvarande gymnasieskolan, då de mest ambitiösa eller talangfulla ungdomarna hölls tillbaka av den ... -
#AIRBNBWHILEBLACK - A case study on the narrative character of hashtag activism on Twitter in 2016
(2019-09-19)Purpose: The aim of this study is to provide an understanding of the character of the communication conducted through the use of the hashtag #AirbnbWhileBlack on Twitter. Theory: Postcolonial theory will offer a contextual ... -
All makt åt Tegnell, vår statsepidemiolog - En kombinerat kvantitativ och kvalitativ studie om mediekonstruktionen av Anders Tegnell i Aftonbladet och Dagens Nyheter under coronapandemin.
(2021-02-05)The purpose of this study is to investigate the media construction of the State Epidemiologist Anders Tegnell in Aftonbladet and Dagens Nyheter. The aim is to see if there is a pattern in how frequently he appears in the ... -
All reklam är jobbig! Eller?
(2022-08-01)We live in a society that is embossed by social media. It has gone from being a platform where you share photos and updates with your closest friends, to becoming a platform that influencers make a financial living on. ... -
ALL REKLAM ÄR RIKTAD REKLAM En kvalitativ studie om företags tankar om riktad reklam ur ett integritetsperspektiv
(2018-02-13)Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 49 Antal ... -
Alla är välkomna! – en kvalitativ studie om hur tonårstjejer i Angered uppfattar ungdomsmottagningens kommunikation
(2013-03-26)Titel Alla är välkomna! – en kvalitativ studie om hur tonårstjejer i Angered uppfattar ungdomsmottagningens kommunikation Författare Sofia Stoor Handledare Jan Strid Uppdragsgivare Angereds Närsjukhus (ANS) och dess ... -
ALLA DELAR, DÅ DELAR JAG OCKSÅ
(2022-08-01)This study examines how young women experience social media usage today compared to five years ago, before the #metoo-movement, with increased focus on experience related to digital activism, solidarity and political ... -
Allt för alla? Om moralkakor, nätpirater och offentlighetsprincipen
(2013-02-28)Det händer nu. När någon skapade en länk till förundersökningen om morden i Arboga på The Pirate Bays hemsida, satte en debatt igång som av vissa kallats moralpanisk. Andra hävdar att det debatten handlade om - eller borde ... -
Allt går åt helvete och det är politikernas fel. - En kvantitativ innehållsanalys av klimatjournalistik i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Aftonbladet och Expressen, september 2018 till augusti 2019.
(2020-02-13)The aim of this study is to examine how climate change is framed in Swedish climate reporting, published on the website of national newspapers – Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Aftonbladet and Expressen – from September ...