Show simple item record

dc.contributor.authorSehovic, Edinasv
dc.contributor.authorHelm, Tovesv
dc.date.accessioned2012-11-23T15:45:53Z
dc.date.available2012-11-23T15:45:53Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/31539
dc.description.abstract1. Inledning Lärare ska i förskolan arbeta mot traditionella könsroller. I denna studie kartläggs, beskrivs och analyseras lärares föreställningar och handlingar i förhållningssätt till barn ur ett genusperspektiv. Kommunikation och samspel ligger till grund för studiens empiriska materialinsamling där lärares interaktion med barnen ligger i fokus.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectGenussv
dc.subjectKommunikationsv
dc.subjectSamspelsv
dc.subjectInteraktionsv
dc.subjectJämstäsv
dc.titleInteraktion i ord och handling – En studie i förskolan om kommunikation och samspel ur ett genusperspektivsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record