dc.contributor.author | Sehovic, Edina | sv |
dc.contributor.author | Helm, Tove | sv |
dc.date.accessioned | 2012-11-23T15:45:53Z | |
dc.date.available | 2012-11-23T15:45:53Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/31539 | |
dc.description.abstract | 1. Inledning
Lärare ska i förskolan arbeta mot traditionella könsroller. I denna studie kartläggs, beskrivs och analyseras
lärares föreställningar och handlingar i förhållningssätt till barn ur ett genusperspektiv. Kommunikation och
samspel ligger till grund för studiens empiriska materialinsamling där lärares interaktion med barnen ligger i
fokus. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Genus | sv |
dc.subject | Kommunikation | sv |
dc.subject | Samspel | sv |
dc.subject | Interaktion | sv |
dc.subject | Jämstä | sv |
dc.title | Interaktion i ord och handling – En studie i förskolan om kommunikation och samspel ur ett genusperspektiv | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |