dc.contributor.author | Sandberg, Jenny | |
dc.date.accessioned | 2012-12-07T12:32:41Z | |
dc.date.available | 2012-12-07T12:32:41Z | |
dc.date.issued | 2012-12-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/31727 | |
dc.description.abstract | Bakgrunden till examensarbetet var att fördjupa mig i olika material och hur man på olika sätt kan använda sig av dem i grundskolans slöjdundervisning.
Syftet med arbetet var att få en bredare kunskap om olika material och deras användningsområden.
Metoder jag använde var främst litteratursökning, två intervjuer med verksamma slöjdlärare samt provade på de olika materialen och tekniker som jag hittade.
Resultatet blev en form av handbok med de olika materialen där även standardmaterialen är med. Standardmaterialen har jag med då jag upplevt att elever många gånger inte vet hur de materialen beter sig. Det jag fann mest intressant i arbetet var allt jag lärde mig då jag provade på olika material, och även allt jag läste om de materialen jag har med i resultatet. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Lärarprogrammet/LHK410 Slöjd | sv |
dc.relation.ispartofseries | VT 2012 | sv |
dc.subject | Betong | sv |
dc.subject | kreativitet | sv |
dc.subject | ull | sv |
dc.subject | vävning | sv |
dc.title | Handbok om slöjdmaterial | sv |
dc.title.alternative | för elever i grundskolan | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of Food and Nutrition, and Sport Science | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap | swe |
dc.type.degree | Student essay | |