Show simple item record

dc.contributor.authorBayazidi, Naser
dc.date.accessioned2013-01-15T12:55:39Z
dc.date.available2013-01-15T12:55:39Z
dc.date.issued2013-01-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/31961
dc.description.abstractSyftet med min c-uppsats var att undersöka klienters attityder och förväntningar i bemötandet till socialtjänsten. Jag ville även undersöka varför en del klienter blir självförsörjande medan andra inte blir det och vilka faktorer som kan påverka klienten till självförsörjandet, utifrån socialsekreterarnas perspektiv. För att förstå detta och nå mitt mål så bra som möjligt fokuserade jag mest på socialsekreterare, makt, klient, bemötande, handlingsutrymme, relation och professionalitet. I denna forskning använd jag mig av ostrukturerade kvalitativa intervjuer. Jag intervjuade tre socialsekreterare på ett socialkontor och fem klienter på en verksamhet som har samarbete med socialtjänsten. Både socialsekreterarna och klienterna är verksamma inom samma stadsdel. Utifrån både klienternas och socialsekreterarnas perspektiv har bemötandet spelat stor roll för att handlägga ett ärende. Alla socialsekreterarna tyckte att de är viktiga personer för att påverka klienten till självförsörjande och de tyckte att tydligheten i bemötandet underlättar både handledning och beslutfattandet. De flesta av klienterna var nöjda med sina socialsekreterare och de tyckte att det är bra att socialtjänsten finns.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectSocialsekreterare, klient, makt bemötande, relation och handlingsutrymmesv
dc.titleSocialsekreterare, klienter och relationen dem emellansv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Social Workeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record