dc.contributor.author | Horney, Frida | |
dc.contributor.author | Larsson, Klara-Lotta | |
dc.date.accessioned | 2013-07-16T12:24:51Z | |
dc.date.available | 2013-07-16T12:24:51Z | |
dc.date.issued | 2013-07-16 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/33500 | |
dc.description.abstract | Syftet med uppsatsen har varit att undersöka om Generation Y ställer krav på kommunikation i
interaktionen mellan dem och deras chefer, och om kommunikationen de efterfrågar är envägs- eller tvåvägskommunikation. Vidare har uppsatsen berört om detta krav på kommunikation är någonting som efterfrågas av medarbetarna i Generation Y när det kommer till chefers hantering av löskopplingen mellan den informella och formella strukturen i organisationer. Teoretisk utgångspunkt
har varit institutionell teori och kommunikation samt studier om Generation Y. Metoden som använts för insamling av empirisk data har varit enkätundersökning och personlig intervju, vilka främst utgått ifrån medarbetarperspektivet. Resultatet av studien visar att det Generation Y vill ha en tvåvägskommunikation med sin chef, både när det gäller det dagliga arbetet och när det gäller organisationens långsiktiga arbete. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Management & Organisation | sv |
dc.relation.ispartofseries | 13:18 | sv |
dc.subject | Generation Y | sv |
dc.subject | krav på ledarskap | sv |
dc.subject | Institutionell teori | sv |
dc.subject | löskoppling | sv |
dc.subject | kommunikation | sv |
dc.subject | medarbetarskap | sv |
dc.subject | envägskommunikation | sv |
dc.subject | tvåvägskommunikation | sv |
dc.title | Generations Y:s krav på chefers hantering av löskoppling i organisationer - Med kommunikationen som ledstjärna! | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of Business Administration | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen | swe |
dc.type.degree | Student essay | |