Show simple item record

dc.contributor.authorHallbäck, Tobias
dc.date.accessioned2007-04-26T08:32:29Z
dc.date.available2007-04-26T08:32:29Z
dc.date.issued2007-04-26T08:32:29Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/3378
dc.descriptionVårterminen 2006eng
dc.description.abstractFlera undersökningar visar att matematikkunskapen hos dagens gymnasieelever försämrats under de senaste tio åren (NU03, PISA 2003, TIMSS 2003). Den här studien har för avsikt att visa olika vägar för att förbättra kunskapsnivån hos dagens gymnasieelever. Den består av en bredare förstudie följt av en intervjustudie där en matematiklärare inom den kommunala gymnasieskolan redovisat vilka pedagogiska hjälpmedel som används idag och vad man har för visioner inför framtiden. Jag har även studerat en del problem som man har inom den kommunala gymnasieskolan bl.a. brist på flexibilitet vad gäller datorresursers utnyttjande. Det har också visat sig att många av matematikundervisningens problem bättre och enklare kunnat lösas med IKT. Slutligen har undersökningen visat att vi i framtiden sannolikt kommer att se mer av IKT inom såväl matematikundervisningen som inom övriga skolan.eng
dc.language.isosweeng
dc.relation.ispartofseriesReport / IT University of Göteborgeng
dc.relation.ispartofseries2006:111eng
dc.subjectInformations- och kommunikationsteknik (IKT)eng
dc.subjectMatematikundervisningeng
dc.subjectkommunal gymnasieskolaeng
dc.titleINFORMATIONS- OCH KOMMUNIKATIONSTEKNIK I GYMNASIESKOLANS MATEMATIKUNDERVISNINGENeng
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokC
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Göteborg/Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record