Show simple item record

dc.contributor.authorGranholm, Martina
dc.contributor.authorMatson, Anders
dc.date.accessioned2013-09-16T14:40:28Z
dc.date.available2013-09-16T14:40:28Z
dc.date.issued2013-09-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/33944
dc.descriptionThe purpose of this study has been to create a better understading of how face‑to‑ face activities in course´s impacts on the experience of interaction within a course. More specifically, the study puts the student'ʹs perception of how mandatory face‑to‑face activities affect and are affected by the interaction in focus. This is done by the following research questions. What affects the student'ʹs perception of face‑to‑face activities? Which interaction dimension affects the factors that influence students perception of the activities? Which interaction dimension is influenced by the student'ʹs perception of the activities? The theoretical base is Wagner'ʹs (1994) three types of interaction and Andersson´s (2003) theory of interaction dimensions. The study is conducted with mixed methods. Qualitative data were collected through a Delphie inspired study and quantitative data through an online survey. The respondents of the online survey where students studying both at regular courses as well as those studying in diffrent types of distance courses. The surveyresults was analyzed with crosstabs, Cronbach'ʹs alpha, Pearson'ʹs correlation and regression analysis. The material from the Delphie group analyzed based on categories, keywords, themes and patterns. A comprehensive result provide a good understanding of what influences the perception of face‑to‑face activities it also illuminates which interactions that affect and are affected. The study finds that the main factor affecting the perception of face‑ to‑face activities is the social dimension as well as the interaction with the teacher. Most affected by face‑to‑face activities is the interaction between student and teacher. An interesting part of the result is that the students that are enrolled in a distance course whith mandatory face‑to‑face activities have a very high sense of responsibility towards both their teachers and their fellow students. Keywords: interaction, distance learning, face‑to‑face, distance education, interaction dimension, student‑student, student‑teacher, student‑content.sv
dc.description.abstractAvsikten med denna studie har varit att belysa fysiska sammankomsters betydelse för interaktion inom en kurs. Mer specifikt är syftet att belysa studentens uppfattning om hur sammankomster påverkar och påverkas av interaktionen. Detta undersöks genom följande problemformuleringar. Vad påverkar studentens uppfattning om sammankomsterna? Vilken/vilka interaktionsdimensioner inverkar på de faktorer som påverkar studentens uppfattning om sammankomsterna? Vilken/vilka interaktionsdimensioner påverkas av studentens uppfattning om sammankomsterna? Studien genomförs med blandade metoder. Kvalitativa data samlades in genom en Delphiestudie och kvantitativa data via en webbenkät riktade till studenter läsandes inom utbildningsformerna campus, distans med sammankomster, distans med IT‑ stöd. Utifrån Wagners (1994) tre typer av interaktion och Anderssons (2003) interaktionsdimensioner analyserades det kvantitativa resultatet med korstabeller, Chronbach´s alpha, Pearsons korrelation samt regressionsanalys. Materialet från Delphiegruppen analyserades med utgångspunkt från kategorier, nyckelord, teman och mönster. Ett omfångsrikt resultat ger en god förståelse för vad som påverkar uppfattningen om fysiska sammankomsterna samt vilka interaktioner som påverkar och påverkas. Studien finner att den faktor som främst påverkar åsikten om sammankomsterna är den sociala dimensionen liksom interaktionen med läraren. Mest påverkad av sammankomsterna är interaktionen mellan student och lärare. En intressant del av resultat är att de studenter som läser på distans har en väldigt hög ansvarskänsla gentemot både sin lärare och sina studiekamrater i förhållande till studenterna i de andra utbildningsformerna som är del av studien.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries1651-4769sv
dc.relation.ispartofseries2013:065sv
dc.subjectinteraktionsv
dc.subjectdistanslärandesv
dc.subjectsammankomstersv
dc.subjectgenomströmningsv
dc.subjectdistansundervisningsv
dc.subjectinteraktionsdimensionsv
dc.subjectstudent‑studentsv
dc.subjectstudent‑läraresv
dc.subjectstudent‑innehållsv
dc.subjectdesignelementsv
dc.titleInteraktionens betydelse i distansutbildning. Studenternas upplevelse av interaktionsdimensioners påverkan av sammankomster i en distansutbildningsv
dc.title.alternativeThe importance of interaction in distance education. The student’s perspective of how interaction dimensions are affected of mandatory face-to-face activitiessv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg/Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeMaster theseseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record