Show simple item record

dc.contributor.authorHallin, Mattias
dc.date.accessioned2013-09-20T08:44:48Z
dc.date.available2013-09-20T08:44:48Z
dc.date.issued2013-09-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/33984
dc.descriptionWith an IT outsourcing project there are many factors affecting how efficiency and quality develop in the outsourced activity. The Purpose of this study is to identify these factors through a case study in a global company that is dissatisfied with the efficiency and quality of their outsourced helpdesk. For data collection methods interviews and observations were used. Interviews were conducted with people from different parts of the company in three different countries, all somehow involved in the outsourced system. The observations were made with the outsourced company to see how the employees work and fill information gaps that the interviews could not cover. Relevant literature were gathered to assist the design of the study and used as reference material in the analysis of the results. The results of the study show that the quality and efficiency of the helpdesk operations are affected by how communication functions between the companies and how well the product and systems are adapted to the local market. Other factors include how goals are established and communicated, how the recruitment and training of staff is carried out and how the activities and results are monitored and reported to the people in charge.sv
dc.description.abstractVid en IT-outsourcing finns det många faktorer som påverkar hur effektivitet och kvalitet utvecklas i den outsourcade verksamheten. Uppsatsens syfte är att identifiera dessa faktorer genom en fallstudie inom ett globalt företag som är missnöjd med effektiviteten och kvaliteten i sin outsourcade helpdesk verksamhet. För datainsamling användes metoderna intervju och observation. Intervjuerna genomfördes med personer från olika delar av företaget i tre olika länder som alla på något sätt var involverade i det outsourcade systemet. Observationerna gjordes hos det outsourcade företaget för att se hur de anställda arbetade och för att fylla informationsluckor som inte intervjuerna kunde täcka. Litteratur inom området samlades in för att hjälpa utformandet av studien och användas som jämförelsematerial vid analysen av resultatet. Resultaten av studien visar att kvalitet och effektivitet i helpdeskverksamheten påverkas av hur kommunikationen fungerar mellan företagen och hur väl produkt och system är anpassade till den lokala marknaden. Andra faktorer som påverkar är hur mål sätts upp och kommuniceras, hur rekrytering och träning av personalen genomförs samt hur verksamhet och resultat följs upp och återkopplas till verksamheten.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries1651-4769sv
dc.relation.ispartofseries2013:044sv
dc.titleFaktorer som påverkar effektivitet och kvalitet vid outsourcingsv
dc.title.alternativeEn fallstudie inom ett globalt företagsv
dc.title.alternativeFactors influencing efficiency and quality in outsourcingsv
dc.title.alternativeA case study at a global companysv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record