Sagan om Rescuerunner hur corporate storytelling kan förbättra marknadskommunikationen på Rescuerunners hemsida
Abstract
Titel: Sagan om Rescuerunner – hur corporate storytelling kan förbättra markandskommunikationen på Rescuerunners hemsida
Författare: Elin Dahllöv
Uppdragsgivare: Safe at Sea
Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborg universitet
Termin: Vårterminen 2013
Handldare: Orla Vigsø
Sidantal: 56
Antal ord: 16 075
Syfte: Att ta reda på hur corporate storytelling kan stärka varumärket
Metod: Kvalitativ bild- och textanalys
Material: Texter och bilder från www.rescuerunner.com
Huvudresultat: Att Rescuerunner, en produkt som framställs som ganska tekniskt avancerad och med en rad finesser som inte är uppenbara vid första anblicken, kan tjäna på att använda sig av corporate storytelling. Främsta anledningen till detta är att produkten blir
mer lättillgänglig och lättare kan förklaras. Istället för att nämna en massa teknisk information och data, kan man berätta en historia om hur det fungerar och vad det innebär i verkligheten.
Degree
Student essay
Collections
View/ Open
Date
2013-09-20Author
Dahllöv, Elin
Keywords
storytelling
corporate storytelling
digital storytelling
retorik
appellformer
bildanalys
retorisk analys
sjösäkerhet
sjöräddning
Series/Report no.
C844
Language
swe