• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • HDK - School of Design and Crafts / HDK - Högskolan för design och konsthantverk (2012-2019)
  • Masteruppsatser HDK (2012-2019)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • HDK - School of Design and Crafts / HDK - Högskolan för design och konsthantverk (2012-2019)
  • Masteruppsatser HDK (2012-2019)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jonna - a children's bicycle

Abstract
This project concerns children´s bicycles and gender. The market for children´s bicycles is currently very gender specific and tend to strengthen and uphold the traditional gender structures in society by consistently designing and marketing bicycles towards specific genders. The goal of the project has been to investigate and analyze gender issues and bicycles for children and trying to find a design solution that will be attractive to all individuals regardless of gender. Detta projekt omfattar barncyklar och genus. Marknaden för barncyklar är för närvarande mycket könsspecifika och tenderar att stärka och upprätthålla den traditionella genusordningen i samhället genom konsekvent design och marknadsföring av cyklar mot specifika kön. Målet med projektet har varit att undersöka och analysera genusfrågor och cyklar för barn och försöka hitta en designlösning som kommer att vara attraktiva för alla individer oavsett kön.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/35483
Collections
  • Masteruppsatser HDK (2012-2019)
View/Open
gupea_2077_35483_1.pdf (19.41Mb)
Date
2014-03-20
Author
Sandqvist, Bernhard
Series/Report no.
CCD 2013
Language
eng
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV