Show simple item record

dc.contributor.authorEnghardt, Martinasv
dc.date.accessioned2014-05-28T11:05:15Z
dc.date.available2014-05-28T11:05:15Z
dc.date.issued2014sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/35882
dc.description.abstractSammanfattning: Detta examensarbete har som syfte att undersöka elevers inställning till och användande av flippat klassrum. Detta är gjort genom en enkätundersökning i gymnasieklasser på naturvetenskapliga programmet där läraren använder sig av flippat klassrum. Frågeställningar är:  Vilken inställning har dessa elever till flippat klassrum?  På vilka sätt använder dessa elever flippat klassrum?  Finns det olikheter i resultaten mellan de två undersökta klasserna? Materialet som används är dessa enkätundersökningar och resultatet visar att majoriteten av eleverna i undersökningen är positivt inställda till flippat klassrum, men att det finns en skillnad mellan de tv å klasserna. Eleverna som går i årskurs 1 är något mer tveksamma till flippat klassrum än vad eleverna som går i årskurs 3 är. Alla elever i undersökningen utom en tittar på filmerna och många av dem tittar på dem inför prov. Först och främst tittar dessa elever på filmerna hemma. Många av dessa elever kan även tänka sig att använda flippat klassrum i fortsättning och många kan också tänka sig att använda flippat klassrum i andra ämnen. Av dessa elever tror de flesta att flippat klassrum passar bäst i naturvetenskapliga ämnen. Detta examensarbete har betydelse för läraryrket då det undersöker en ny, trendig metod och det är nyttigt för oss lärare att faktiskt ta reda på vad elever tycker.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectIKTsv
dc.subjectDigitala verktygsv
dc.subjectFlippat klassrumsv
dc.subjectFlipped Csv
dc.titleElevers inställning till och användande av flippat klassrumsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

No Thumbnail [100%x80]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record