Show simple item record

dc.contributor.authorSkogström, Hannasv
dc.contributor.authorIvarsson, Kajsasv
dc.contributor.authorBjörklund, Sarahsv
dc.date.accessioned2014-05-28T11:05:16Z
dc.date.available2014-05-28T11:05:16Z
dc.date.issued2014sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/35889
dc.description.abstractSammanfattning: Syftet med den här uppsatsen är att undersöka förskollärarnas pedagogiska arbete i relation till utomhusmiljön i dagens förskola. Den första frågeställningen som vi har utgått ifrån är hur förskollärare ser på utomhusmiljöns pedagogiska betydelse samt dess möjligheter och hinder. Den andra frågeställningen är hur förskollärare förhåller sig till utomhuspedagogiskt arbete. Den tredje frågeställningen handlar om hur förskollärare ser på barns lek, lärande och utveckling i utomhusmiljön. Vi har genomfört samtalsintervjuer med fem förskollärare. Metoden som vi har använt är en kvalitativ intervjustudie. Resultatet visar på att utomhusvistelsen bör ha ett genomtänkt pedagogiskt syfte. Förskollärarnas inställning till utomhuspedagogik påverkar hur de säger sig arbeta på förskolorna. Studien visar på att utomhuspedagogiskt arbete i förskolan främjar barns lek, lärande och utveckling.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectUtomhuspedagogiksv
dc.subjectutomhusmiljösv
dc.subjectförskola,sv
dc.titleUtomhuspedagogiskt arbete inom förskolansv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record