Innovation på Itkonsultföretag. En fallstudie på EVRY
Innovation at IT-consultancies. A case-study at EVRY
Abstract
Företag utsätts idag för en turbulent marknad med hård konkurrens och en förmåga att innovera sig
själv blir allt viktigare. Men vad innovation är och hur man bör förvalta det är långt ifrån självklart. I
denna fallstudie ställs frågorna: Vad är innovation på IT-konsultföretag? Och Hur kan innovation
förvaltas på IT-konsultföreag? IT-konsultföretag är en komplex typ av verksamhet och fokuset ligger
på att innovera hos sina kunder snarare än hos sig själva. Studien grundar sig i en litteraturstudie,
fältstudier, ostrukturerade intervjuer och en tolkande analys. Innovation på IT-konsultföretag
uppstår på alla positioner och roller inom företaget och det fanns en stark ovilja att utse ett fåtal
personer med ensamrätt för innovation. Det var återkommande att IT-konsultföretag bör fokusera
på att hålla högt i tak, bygga nära samarbeten och våga investera i innovation. Samtidigt lever ITkonsultföretag
i en hårt pressad finansiell verklighet där man endast har utrymme att låta de
starkaste överleva.
Degree
Master theses
Other description
Companies today are exposed to a turbulent market with fierce competition and the ability to
innovate itself becomes increasingly important. But what innovation is and how it is managed is far
from obvious. In this case study at EVRY the research questions are: “What is innovation in IT
consultant companies?” and “how can innovation be managed in IT consultant companies?” IT
consultancy is a complex type of business and their focus is often to innovate the customers business
rather than their own. The study is based on a literature review, field studies, unstructured
interviews and an interpretive analysis. Innovation in IT consulting occurs in all positions and roles
within the company and there was a strong reluctance to appoint a few people on an exclusive basis
for innovation. It was repeated that IT consultancies should focus on keeping an open climate, build
close relationships and daring to invest in innovation. At the same time IT consultancies live in a
tough financial reality where you only have room to let the strongest survive.
View/ Open
Date
2014-07-01Author
BENGTSSON, KARL-MAGNUS
Keywords
Innovation
IT-konsultverksamhet
Business Model Canvas
Series/Report no.
1651-4769
2014:087
Language
swe