Visa enkel post

dc.contributor.authorULVSGÄRD, JOSEF
dc.contributor.authorGYLLANDER, MATHIAS
dc.date.accessioned2014-07-03T13:43:28Z
dc.date.available2014-07-03T13:43:28Z
dc.date.issued2014-07-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/36454
dc.descriptionThe goal with this essay is to investigate problems in processes of a government agency and thereby determine whether a Business Process Reengineering can create a more effective workflow. The foundation of this essay lies in how customers perceive its business processes as reported from Internet forums. By adopting a qualitative approach, this is supplemented by the statements and reports from the public business. The qualitative method that has been used in this study is a content analysis of the threads from two major Internet forums that highlight the problems associated with the examination of firearms licensing and the routine that exists. The method also gave us the opportunity to study the public business own view of their processes. This was done by exploring their statements in media and their own reports about this area. This essay is the result of a case-based study and during the course of the study we have identified five themes related to; time, management, communication, competence, and regulations. On the basis of these themes, conclusions have been drawn about the processes that can be streamlined in the public business. The study shows that the current business processes do not meet stated goals, nor customer requirements for service and management. The study concludes that the implementation of Business Process Reengineering (BPR) could provide significant benefit to the public business. By minimizing process problems that affect all themes except regulations. This is because laws govern the public sector, which creates room for subjective interpretations of certain laws. This leads to barriers and process problems that only a change in the law can solve and not a BPR. Keywords: workflow, BPR, process, streamliningsv
dc.description.abstractutreda om en Business Process Reengineering kan skapa ett effektivare workflow. Utgångspunkten ligger i hur medborgarna uppfattar myndighetens processer, en aspekt som redovisas i form av citat från Internetforum. Detta kompletteras med myndighetens egna uttalanden och rapporter som berör samma processer. Den kvalitativa metod som använts i undersökningen är en innehållsanalys av trådar från två större Internetforum som belyser problemen i samband med prövningen av vapenlicenser och den rutin som existerar. Metoden gav oss även möjligheten att genomföra en undersökning av myndighetens syn på processerna genom deras uttalanden i media samt egna rapporter och dokument kring ämnet. Vår rapport är resultatet av en fallbaserad studie och vi har under studiens gång identifierat fem teman som relaterar till; tid, handhavande, kommunikation, kompetens samt regelverk och utifrån dessa dragit slutsatser om de processer som kan effektiviseras hos myndigheten. Genom studien har vi fått fram att myndighetens nuvarande processer varken möter de egna mål som finns uppsatta eller kundernas krav på service och hantering. Studiens slutsats är att genomförandet av en Business Process Reengineering (BPR) skulle skapa stor nytta för den offentliga verksamheten. Den skulle minimera problemprocesser som berör alla teman förutom regelverk. Detta eftersom den offentliga verksamheten styrs av lagar där begrepp ger utrymme för subjektiva tolkningar av verksamheten. Detta leder till hinder och problemprocesser som endast en lagförändring kan lösa och inte en BPR.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries1651-4769sv
dc.relation.ispartofseries2014:047sv
dc.subjectworkflowsv
dc.subjectBPRsv
dc.subjectprocesssv
dc.subjecteffektiviseringsv
dc.titleEffektivare workflow i en myndighet. En fallstudie om hanteringen av medborgarnas ärendensv
dc.title.alternativeA more effective workflow in a public business. A case study about the management of the citizens’ casessv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post