Show simple item record

dc.contributor.authorKRÜGER, NADJA
dc.contributor.authorSKOGLUND, ANDREAS
dc.date.accessioned2014-07-04T08:59:25Z
dc.date.available2014-07-04T08:59:25Z
dc.date.issued2014-07-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/36457
dc.descriptionChildren’s use of mobile devices is constantly increasing and has become very popular with children as young as toddlers. Schools in Sweden have made large investments to expand the use of information technology (IT), and the use of mobile devices in preschools is already a common support tool for learning. Children’s use of IT is a relatively new phenomenon, which means that is it also a relatively new area of research. This thesis aims to develop insights into how preschool-aged children navigate mobile applications, and based on the findings draw conclusions on how this can benefit further development of applications. The study was carried out using observations as the main method for data collection, complemented by fieldnotes. The result of the analysis show that young children's ability to navigate is influenced by their cognitive abilities, and children’s past experiences of using applications play a crucial role to how well the they understand the user interface’s navigational possibilities. Keywords: user interface, children, navigation, applications, preschool, mobile devices, designsv
dc.description.abstractBarns användning av mobila enheter ökar konstant och sprider sig allt längre ner i åldrarna. I Sveriges skolor investeras det enormt på att utöka informationsteknologi (IT)-användandet, och i förskolor är mobila enheter redan ett vanligt förekommande verktyg i pedagogiken. Barns användning av IT är ett relativt nytt fenomen vilket betyder att det även är ett relativt nytt forskningsområde. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur barn i förskoleålder navigerar sig i mobila applikationer, och utifrån detta identifiera vilka resultat som kan bidra till bättre utveckling av applikationer. Denna studie genomfördes med observationer som huvudsaklig metod för datainsamling, kompletterat av fältanteckningar. Resultaten av analysen visar att små barn navigerar utifrån sin kognitiva förmåga, samt att barnets tidigare erfarenheter styr hur väl barnet förstår användargränssnittets navigeringsmöjligheter.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries1651-4769sv
dc.relation.ispartofseries2014:029sv
dc.subjectanvändargränssnittsv
dc.subjectbarnsv
dc.subjectnavigeringsv
dc.subjectapplikationersv
dc.subjectförskolasv
dc.subjectmobila enhetersv
dc.subjectdesignsv
dc.titleBarnsligt lätt att hitta rätt? En observationsstudie om hur barn navigerar mobila applikationersv
dc.title.alternativeAs simple as child's play? An observational study on how children navigate mobile applicationssv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record