Show simple item record

dc.contributor.authorSavén, Joachim
dc.contributor.authorElvin Dahlström, Sara
dc.date.accessioned2014-08-13T12:14:37Z
dc.date.available2014-08-13T12:14:37Z
dc.date.issued2014-08-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/36626
dc.description.abstractStudien syftar till att undersöka hur ett företag verksamt i bemanningsbranschen arbetar med strategi. Då uthyrning av personal är en polariserad fråga med många skeptiker syftar studien även till att undersöka hur ett företag i en ifrågasatt bransch legitimerar sig gentemot kunder och konkurrenter. Genom en induktiv forskningsmetod har en fallstudie med intervju som huvudsaklig metod genomförts. Fallstudien består utav en tjänstekoncern som främst verkar inom bemanningsbranschen. För att besvara studiens frågeställning appliceras teorier från såväl den strategiteoretiska skolan som den nyinstitutionella på det empiriska materialet.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesManagement & Organisationsv
dc.relation.ispartofseries14:24sv
dc.title”Vägen blir till medan vi går” – En studie kring strategier och legitimering i en ifrågasatt branschsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Business Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record