Visa enkel post

dc.contributor.authorJohansson, Lisa
dc.contributor.authorJansson Högberg, Frida
dc.date.accessioned2014-09-16T09:34:20Z
dc.date.available2014-09-16T09:34:20Z
dc.date.issued2014-09-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/36898
dc.description.abstractSedan 2008 har regeringen lagt över en miljard kronor på satsningen Sverige - det nya matlandet. Satsningen ska lyfta svensk mat till samma internationella höjder som den franska och italienska i en tid då svensk livsmedelsproduktion går på knäna. Till sin hjälp har landsbygdsministern ett expertråd som ska vägleda skutan i rätt riktning. Men kritiken har varit hård. Oppositionen kallar det för ett PR-jippo och andra ironiskt för Pratlandet. Är Matlandet verkligen räddningen för svensk livsmedelsproduktion eller ett forum för inbördes beundran mellan lyxkrögare och kändiskockar?sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesExamensarbetesv
dc.relation.ispartofseriesV14-3sv
dc.titleSverige - matlandet som drunknar i champagnensv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/JMG - Journalism and Mass Communicationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskommswe
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post