dc.contributor.author | Agrell, Beata | |
dc.contributor.editor | Karlsson, Birger | |
dc.date.accessioned | 2014-11-13T14:23:36Z | |
dc.date.available | 2014-11-13T14:23:36Z | |
dc.date.issued | 2014-10 | |
dc.identifier.citation | KVVS Årsbok 2014, pp. 77-97 | sv |
dc.identifier.issn | 0436-113X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/37370 | |
dc.description.abstract | Berättande och läsande har många funktioner: informerande, kunskapande, sociala, underhållande. Med utgångspunkt från författaren Hjalmar Söderberg (1869-1941) och hans historiett "Tuschritningen" diskuteras hur även en kort berättelse kan åstadkomma en mångfald av både direkta och indirekta associationer hos läsaren. I så måtto är allt berättande en konst. | sv |
dc.format.extent | 21 sidor | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.publisher | Kungl. Vetenskaps- och Vitterhets-Samhället (KVVS) | sv |
dc.relation.ispartofseries | Other Publications | sv |
dc.subject | Läsande, berättande, Hjalmar Söderberg, historietter, "Tuschritningen", retoriska handlingar | sv |
dc.title | Berättandets och läsandets konst - exemplet Hjalmar Söderberg | sv |
dc.type | Text | sv |
dc.type.svep | article, other | sv |
dc.contributor.organization | Kungl. Vetenskaps- och Vitterhets-Samhället (KVVS) | sv |